Saçmalığın İki Kavramı

hayat üzerine bir iki şey

Pazartesi, Ocak 15, 2007

Hazır Çorba

"1 dakikada çorbanız hazır", kadar da mühim meseleler üzerine eğiliyorum bu akşam. Kafamda karman çorman olmuş vaziyette duruyor; hazır çorba, suyun sıcaklığı, oturma odasına kadar olan mesafe, oturacağım koltuk, fincanı tutacağım el, sağ, sol...

Mühim meseleler etrafında dönüyor dünya, yerel bir rock yıldızı edasıyla yaklaşıyorum her şeye bu sabah. Çözülmesi gereken bütün sorunlar çözülecektir, geri kalanları konusunda yetkim yok... dünya dönüyor ve bu muhim meseleler. Giydiğim kostümü düşünüyorum ve ona hareket ediyorum. Herşey fazlasıyla sevimli geliyor şu an bana... Herşey bir anda olacak, tüm istediklerim, tüm arzuladıklarım... İstediğim kişi yatağımda beni bekliyor olacak, istediğim yemekler mutfakta kokularını yayarak haberdar edecekler, bir telefon gelecek "her şeyi başardınız" diyecekler, okumak istediğim kitap o anda gözüme ilişecek, dinlemek istediğim melodi ise kulağıma çalınmaya başlayacak.

Herşey yoluna girecek...

Bırakıyorum şu yıldızlık hikayesini bir anda, güneş doğacak. Işıkları kapatabilirm, yüzümde bir gülümsemeyle aklıma düşüyor "1 dakika"m çoktan geçti... Soğumakta olan çorbamı sağ elime alıyorum, koridordaki yağlı boya tabloya gözüm takılıyor ve geçip gidiyorum önünden, sehpanın tam önündeki hafif kırık olan koltuğa çöküyorum... yüzeye çıkıyorum, nefes alıyorum.