Saçmalığın İki Kavramı

hayat üzerine bir iki şey

Cuma, Ekim 19, 2007

facit daire (=fasit daire)

facit'i bilir misiniz? hani şu hesap makinesi-kasa kıvamındaki alet... bas bas kolu çevir, tıkır tıkır, abdullah tıkır (avukat), pırrrrrttt, kağıt çıkarır; hah işte o. ben bilirim, gördüm o günleri bin şükür, hakan şükür (futbolcu-tutucu).

bir de daire vardır, dön dolaş aynı yerdedir, en zıt iki ucu ("kafam batı, yüreğim doğu")birbirinin dibindedir, uzağa gidemez, tükürse sakal-bıyıktır yani... 360 derecedir, içine üçgen, kare vs. yerleştirilip ÖSS (öğrenci silkeme sınavı) sorularına konu olur, onu teğet geçenler veya iki noktada kesenler vardır (dosdoğrudur onlar), merkeze uzaklığı eşit noktalardan oluşur. hah işte o! (hah ha ha)

bir de fasit daire var. kelime benzerliği, çevir çevir bi şeyler çıkaran ama dön dolaş aynı yerde duran. hah işte o benim. memnun oldum (disconnectus erectus). aynı saçmalıkları takip etmekten dönüp dolaşıp kendime çarpan, her seferinde özür dileyip yine yapan, aynı suda sonsuz kere yıkanan, "işte o bendim kafam şarabi..." (cenk taner). değişmek, değişmek, değişmek: imkanısızı istemek (gerçekçi ol, imkansızı iste!)

kendini aşmak, kendini yenilemek, kendini geçmek ve kendine tur bindirmek... dünya etrafında dönen güneş. 7 yıl 52 gün 365 hafta. her şey karışıyor birbirine bu benzerlikte, güneş doğuyor ve batıyor ha bire (bi dur, bi bekle!).

diyeceğim odur ki, somut şeylerden bahsetmeyi ben de isterdim ama yanlış hayat doğru yaşanmaz ki... (adorno)

1 yorum:

At 9 Eylül 2009 16:28, Anonymous Adsız dedi ki...

Sanırım senin hatlar karışmış, Facit hesap makinesi kağıt çıktı vermezdi :))

 

Yorum Gönder

<< Home